Autor Thema: User Function Block  (Gelesen 2806 mal)

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
User Function Block
« am: Dezember 11, 2020, 07:13:02 Vormittag »
I have written a program to calculate the aprox capacity of a storage tank. When i add a text display i have done it so you can put the diameter and height onto the front screen and it will them calculate the capacity. Diameter and height are in mm and capacity is m³. When i created the same program (minus the text display) to a user block for some reason it does not work. I am after advice on what the issue's could be. Cheers
« Letzte Änderung: Dezember 11, 2020, 07:41:49 Vormittag von srd »

Offline weiss_nix

  • Sr. Member
  • ****
  • Beiträge: 599
  • it has to be easy, it's a easy!
Antw:User Function Block
« Antwort #1 am: Dezember 12, 2020, 09:11:41 Vormittag »
Hi srd,
... please upload your program with the non-functioning user block. I can't understand your problem because I don't see it.

regards
Sollte ich (gefährliches) Halbwissen verbreiten, beuge ich demütig mein Haupt mit der Gewissheit versagt zu haben!
WICHTIG: Sämtliche Programme dienen lediglich der Veranschaulichung von Funktionen und sind nicht für den Produktiveinsatz geeignet!

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
Antw:User Function Block
« Antwort #2 am: Dezember 15, 2020, 13:08:19 Nachmittag »
When i covert the program to a user function block it doesn't work.

Offline weiss_nix

  • Sr. Member
  • ****
  • Beiträge: 599
  • it has to be easy, it's a easy!
Antw:User Function Block
« Antwort #3 am: Dezember 15, 2020, 14:36:51 Nachmittag »
how do you convert the program into a user function?
Sollte ich (gefährliches) Halbwissen verbreiten, beuge ich demütig mein Haupt mit der Gewissheit versagt zu haben!
WICHTIG: Sämtliche Programme dienen lediglich der Veranschaulichung von Funktionen und sind nicht für den Produktiveinsatz geeignet!

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
Antw:User Function Block
« Antwort #4 am: Dezember 16, 2020, 15:22:36 Nachmittag »
copy and paste

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
Antw:User Function Block
« Antwort #5 am: Dezember 16, 2020, 15:29:46 Nachmittag »
this is the program and the user function block created

Offline weiss_nix

  • Sr. Member
  • ****
  • Beiträge: 599
  • it has to be easy, it's a easy!
Antw:User Function Block
« Antwort #6 am: Dezember 17, 2020, 08:20:42 Vormittag »
... I'm really sorry, but I can't find the malfunctioning user function you were talking about. So I can't find the errors for you.

Regards
Sollte ich (gefährliches) Halbwissen verbreiten, beuge ich demütig mein Haupt mit der Gewissheit versagt zu haben!
WICHTIG: Sämtliche Programme dienen lediglich der Veranschaulichung von Funktionen und sind nicht für den Produktiveinsatz geeignet!

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
Antw:User Function Block
« Antwort #7 am: Dezember 17, 2020, 12:58:50 Nachmittag »
Is this any good for you to look at.

Offline weiss_nix

  • Sr. Member
  • ****
  • Beiträge: 599
  • it has to be easy, it's a easy!
Antw:User Function Block
« Antwort #8 am: Dezember 17, 2020, 13:24:15 Nachmittag »
...
first of all you have to parameterize the user block. I think 2 analog inputs and an analog output should be enough for the first time. Before changing, you have to delete the user function from the main program! If you drag the module back into your main program after the change, it has inputs and outputs. Next you have to assign the inputs and outputs in the user function program. See the pictures in the appendix.
You have to replace
MW10 with IA01
MW11 with IA02
MD15 with QA01
See the pictures in the appendix.
« Letzte Änderung: Dezember 17, 2020, 13:32:54 Nachmittag von weiss_nix »
Sollte ich (gefährliches) Halbwissen verbreiten, beuge ich demütig mein Haupt mit der Gewissheit versagt zu haben!
WICHTIG: Sämtliche Programme dienen lediglich der Veranschaulichung von Funktionen und sind nicht für den Produktiveinsatz geeignet!

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
Antw:User Function Block
« Antwort #9 am: Dezember 17, 2020, 14:51:44 Nachmittag »
cheers for your help i will give it a try.

Offline weiss_nix

  • Sr. Member
  • ****
  • Beiträge: 599
  • it has to be easy, it's a easy!
Antw:User Function Block
« Antwort #10 am: Dezember 17, 2020, 18:52:31 Nachmittag »
... a Version without errors ...
Sollte ich (gefährliches) Halbwissen verbreiten, beuge ich demütig mein Haupt mit der Gewissheit versagt zu haben!
WICHTIG: Sämtliche Programme dienen lediglich der Veranschaulichung von Funktionen und sind nicht für den Produktiveinsatz geeignet!

Offline srd

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 95
Antw:User Function Block
« Antwort #11 am: Dezember 18, 2020, 09:25:39 Vormittag »
Cheers for doing that much appreciated 

Offline weiss_nix

  • Sr. Member
  • ****
  • Beiträge: 599
  • it has to be easy, it's a easy!
Antw:User Function Block
« Antwort #12 am: Dezember 23, 2020, 11:26:32 Vormittag »
Hi srd,
... just as an idea, this user function would be a prime example of ST programming language. it would be much easier than a function diagram or a ladder diagram.

regards
Sollte ich (gefährliches) Halbwissen verbreiten, beuge ich demütig mein Haupt mit der Gewissheit versagt zu haben!
WICHTIG: Sämtliche Programme dienen lediglich der Veranschaulichung von Funktionen und sind nicht für den Produktiveinsatz geeignet!