Autor Thema: Unable to send email from easy e4 device  (Gelesen 386 mal)

Offline Simon Tyrcha

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 44
Unable to send email from easy e4 device
« am: November 18, 2024, 23:19:35 Nachmittag »
Hello

I am unable to send an email from my easy e4 device.
I have tried using DHCP mode, and static IP mode, and have followed the video tutorial.
Can anyone give me a lesson or offer advice?

Offline Konni66

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Beiträge: 268
  • Keine Panik!
    • Eaton Trainingscenter Bonn
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #1 am: November 19, 2024, 11:27:16 Vormittag »
Hello Tyrcha,
what e-mail provider are you using? A freemail provider?
Some of them force you to enable 3rd party e-mail clients in the settings.
Otherwise you only can send or receive e-mails using their web page.

Greetings Konni
« Letzte Änderung: November 19, 2024, 11:31:12 Vormittag von Konni66 »
Die Programmierbeispiele sind zu Schulungszwecken gedacht. Trotz sorgfältiger Erstellung und Funktionsprüfung können Fehler nicht ausgeschlossen werden. Daher erfolgt die Verwendung der Programmteile in eigener Verantwortung.

Offline Simon Tyrcha

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 44
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #2 am: November 19, 2024, 17:56:35 Nachmittag »
I would like to use gmail, but nothing I've tried seems to work.

Offline ablas

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 30
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #3 am: November 19, 2024, 22:49:19 Nachmittag »
Cusha Simón:
Por seguridad, necesitarás una cuenta de correo independiente solo para EasyE4. Tendrás que vincularla con tu cuenta principal para su recuperación en caso necesario.
Las contraseñas de aplicación son contraseñas de 16 dígitos que permiten a los dispositivos o aplicaciones menos seguros acceder a tu cuenta de Google. Estas contraseñas solo se pueden utilizar con cuentas que tengan activada la verificación en dos pasos.
Importante: Para crear una contraseña de aplicación, debes habilitar primero la verificación en dos pasos en tu cuenta de Google.
Accede a tu nueva cuenta, configura lo necesario y genera la contraseña de aplicación. Con “aplicación” se refiere a dispositivos sin S.O., impresoras, PLCs, etc. La contraseña generada y los demás ajustes indicados en el manual de EasyE4, lo configuras y ya está.
En el programa, genera la forma de enviarlo, dale tiempo.
Tutorial en español que seguro entenderás: https://www.youtube.com/watch?v=AI9KnHI4aKA
« Letzte Änderung: November 19, 2024, 22:50:53 Nachmittag von ablas »

Offline Simon Tyrcha

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 44
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #4 am: November 20, 2024, 18:55:19 Nachmittag »
Thank you!

Unfortunately, I seem to be unable to create a gmail account that uses app passwords; only passkeys.

Offline ablas

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 30
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #5 am: November 24, 2024, 12:55:42 Nachmittag »
Ok, Simón. Crea una nueva cuenta para uso exclusivo con EasyE4. Sigue las instrucciones del vídeo y verás que si se puede. La contraseña que te genera automáticamente y nombre de cuenta, van a los ajustes de correo de EasyE4 (nombre de inicio de sesión y contraseña).

Ok, Simon. Erstellen Sie ein neues Konto zur exklusiven Nutzung mit EasyE4. Befolgen Sie die Anweisungen im Video und Sie werden sehen, dass es möglich ist. Das automatisch generierte Passwort und der Kontoname gehen zu den EasyE4-E-Mail-Einstellungen (Anmeldename und Passwort).

https://www.youtube.com/watch?v=G3OBFqPGXLc

Offline ablas

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 30
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #6 am: November 26, 2024, 13:35:23 Nachmittag »
Eh Simón, hago seguimiento de tus respuestas y estaría bien que relataras los avances o fracasos. Enviar correos no es problema y lo puedes hacer en una hora. Si te atascas, lo dices y buscamos la solución.

Hey Simón, ich verfolge deine Antworten und es wäre schön, wenn du die Fortschritte oder Fehler melden könntest. Das Versenden von E-Mails ist kein Problem und kann in einer Stunde erledigt werden. Wenn Sie nicht weiterkommen, sagen Sie es uns und wir finden eine Lösung.
« Letzte Änderung: November 26, 2024, 13:37:33 Nachmittag von ablas »

Offline Simon Tyrcha

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 44
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #7 am: Dezember 05, 2024, 22:48:18 Nachmittag »
I appreciate your attempt to help me.

I am not able to follow your tutorial, however, and Google has indicated that my account is not able to use app passwords. I receive the same difficulty when attempting to set up a new dedicated account.

I am able to use a third party smtp service, and have been able to send emails using this service. This service requires use of a private mail host from which the controllers emails must originate. Even this service will not allow a public gmail address.

Possibly this is something related to being located in the US.

I would very much like to be able to use an app password and generic gmail account for this purpose, and would appreciate if you could provide me with more information in order to do so. As I said, I am unfortunately unable to follow the directives you describe in the linked video. Something gets lost in translation.

Again, I do Thank You for your efforts.

Offline ablas

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 30
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #8 am: Dezember 06, 2024, 11:29:28 Vormittag »
Good morning, Simon:
I recognize that in the world of computer science we suffer from a great lack of knowledge. Everything is complex and changing and help on the web may not be useful.

Simon, if you quit at this moment not only you fail, but also the team that moves around you in the attempt to help you looks bad. Do it for us, please.

Issue definition: Unable to access settings to add app passwords on an existing Gmail email account Correct?

Possible explanation: In the process of creating, configuring security and using an account, it is possible that Google blocks access to the "APPLICATION PASSWORDS" service, so as not to compromise the security of that account. I have checked and in my main email account I cannot access "APPLICATION PASSWORDS" either. These are things that we avoid without knowing it and those of us who try to do things safely are unaware of.

The installation of an EasyE4, in our home or in a client, forces us to ask ourselves some very important questions:

1.- If I have an EasyE4 device installed, with a firmware prior to 2.0, would it be convenient to replace it with a current one? I did. Its hardware became outdated and communication between the iPhone and easyE4's web server was impossible (the certificate was not installed, perhaps it was because of that).

2.- I want to use the services offered by the EasyE4 web server, for sending emails by system or alarm and also to connect to it and be able to interact securely (https). I will do all this by installing the Eaton-EasyE4 certificate on all the computers and mobiles I use to access it.

3.- I will need a new email account, for the above with a name plc.simon.home@gmail.com, or plc.simon.taller@gmail.com, or plc.simon.pueblo@gmail.com, or whatever is needed. In that account I will be able to configure without problems the TWO-STEP VERIFICATION, first and the creation of APPLICATION PASSWORDS, second. Only the emails from the device will arrive at that account and NO MORE. It is clear that this new account will have two passwords, one for the account itself and the APPLICATION PASSWORD, which you will use in EasyE4.

4.- I will need to perform the configuration reliably to avoid erratic operation. Some adjustments are easy to make, but there are others that raise doubts. (TO BE CONTINUED).

Simon: Create a new account and follow the steps you already know without getting nervous. Don't skip linking it to a main account for recovery. Once done, we will talk.

Augustine.

Buenos días Simón:
Reconozco que en el mundo de la informática adolecemos de un gran desconocimiento. Todo es complejo y cambiante y la ayuda en la web, puede no ser de utilidad.

Simón, si abandonas en este momento no solo fracasas tú, también quedamos mal el equipo que se mueve a tu alrededor en el intento de ayudarte. Hazlo por nosotros, por favor.

Definición del problema: No se puede acceder a la configuración para añadir contraseñas de aplicación en una cuenta de correo Gmail existente ¿Es correcto?

Posible explicación: En el proceso de creación, configuraciones de seguridad y uso de una cuenta, es posible que Google, bloquee el acceso al servicio “CONTRASEÑAS DE APLICACIÓN”, para no comprometer la seguridad de esa cuenta. Lo he comprobado y en mi cuenta de correo principal tampoco puedo acceder a “CONTRASEÑAS DE APLICACIÓN”. Son cosas que sorteamos sin saberlo y desconocemos los que intentamos hacer las cosas de forma segura.

La instalación de un EasyE4, en nuestra vivienda o en un cliente obliga a plantearse algunas cuestiones muy importantes:

1.- Si tengo instalado un dispositivo EasyE4, con un firmware anterior a 2.0, ¿Sería conveniente sustituirlo por uno actual? Yo, lo hice. Su hardware se quedó anticuado y era imposible la comunicación entre IPhone y el servidor web de easyE4 (no estaba instalado el certificado, quizá fue por eso).

2.- Quiero utilizar los servicios que me ofrece el servidor web de EasyE4, para el envío de emails por sistema o alarma y también para conectarme a él y poder interactuar de forma segura (https). Todo ello lo realizaré instalando el certificado de Eaton-EasyE4, en todos los ordenadores y móviles que utilice para acceder a él.

3.- Necesitaré una nueva cuenta de email, para lo anterior con nombre plc.simon.home@gmail.com, o plc.simon.taller@gmail.com, o plc.simon.pueblo@gmail.com, o lo que se necesite. En esa cuenta podre configurar sin problemas la VERIFICACIÓN EN DOS PASOS, primero y la creación de CONTRASEÑAS DE APLICACIÓN, segundo. A esa cuenta solo llegarán los emails del dispositivo y NINGUNO MÁS. Queda claro que esa nueva cuenta tendrá dos contraseñas, una la de la propia cuenta y la CONTRASEÑA DE APLICACIÓN, que utilizarás en EasyE4.

4.- Necesitaré realizar la configuración de forma fiable para evitar un funcionamiento errático. Algunos ajustes son fáciles de hacer, pero hay otros que generan dudas. (CONTINUARÁ).

Simón: Crea una nueva cuenta y sigue los pasos que ya sabes sin ponerte nervioso. No te saltes lo de vincularla a una cuenta principal para su recuperación. Una vez realizado, hablaremos.

Agustín.



Offline Simon Tyrcha

  • Jr. Member
  • **
  • Beiträge: 44
Antw:Unable to send email from easy e4 device
« Antwort #9 am: Dezember 06, 2024, 19:08:39 Nachmittag »
VERY GRATEFUL for your help!


And for the record; I am not even thinking about quitting. The program i am currently running has 68,824 bytes, has 3265 total symbols, in 226 networks, uses 28 different user interface displays, and a series of 11 user function blocks called 71 times.

I am merely trying to get the full potential.