Good morning, Simon:
I recognize that in the world of computer science we suffer from a great lack of knowledge. Everything is complex and changing and help on the web may not be useful.
Simon, if you quit at this moment not only you fail, but also the team that moves around you in the attempt to help you looks bad. Do it for us, please.
Issue definition: Unable to access settings to add app passwords on an existing Gmail email account Correct?
Possible explanation: In the process of creating, configuring security and using an account, it is possible that Google blocks access to the "APPLICATION PASSWORDS" service, so as not to compromise the security of that account. I have checked and in my main email account I cannot access "APPLICATION PASSWORDS" either. These are things that we avoid without knowing it and those of us who try to do things safely are unaware of.
The installation of an EasyE4, in our home or in a client, forces us to ask ourselves some very important questions:
1.- If I have an EasyE4 device installed, with a firmware prior to 2.0, would it be convenient to replace it with a current one? I did. Its hardware became outdated and communication between the iPhone and easyE4's web server was impossible (the certificate was not installed, perhaps it was because of that).
2.- I want to use the services offered by the EasyE4 web server, for sending emails by system or alarm and also to connect to it and be able to interact securely (https). I will do all this by installing the Eaton-EasyE4 certificate on all the computers and mobiles I use to access it.
3.- I will need a new email account, for the above with a name plc.simon.home@gmail.com, or plc.simon.taller@gmail.com, or plc.simon.pueblo@gmail.com, or whatever is needed. In that account I will be able to configure without problems the TWO-STEP VERIFICATION, first and the creation of APPLICATION PASSWORDS, second. Only the emails from the device will arrive at that account and NO MORE. It is clear that this new account will have two passwords, one for the account itself and the APPLICATION PASSWORD, which you will use in EasyE4.
4.- I will need to perform the configuration reliably to avoid erratic operation. Some adjustments are easy to make, but there are others that raise doubts. (TO BE CONTINUED).
Simon: Create a new account and follow the steps you already know without getting nervous. Don't skip linking it to a main account for recovery. Once done, we will talk.
Augustine.
Buenos días Simón:
Reconozco que en el mundo de la informática adolecemos de un gran desconocimiento. Todo es complejo y cambiante y la ayuda en la web, puede no ser de utilidad.
Simón, si abandonas en este momento no solo fracasas tú, también quedamos mal el equipo que se mueve a tu alrededor en el intento de ayudarte. Hazlo por nosotros, por favor.
Definición del problema: No se puede acceder a la configuración para añadir contraseñas de aplicación en una cuenta de correo Gmail existente ¿Es correcto?
Posible explicación: En el proceso de creación, configuraciones de seguridad y uso de una cuenta, es posible que Google, bloquee el acceso al servicio “CONTRASEÑAS DE APLICACIÓN”, para no comprometer la seguridad de esa cuenta. Lo he comprobado y en mi cuenta de correo principal tampoco puedo acceder a “CONTRASEÑAS DE APLICACIÓN”. Son cosas que sorteamos sin saberlo y desconocemos los que intentamos hacer las cosas de forma segura.
La instalación de un EasyE4, en nuestra vivienda o en un cliente obliga a plantearse algunas cuestiones muy importantes:
1.- Si tengo instalado un dispositivo EasyE4, con un firmware anterior a 2.0, ¿Sería conveniente sustituirlo por uno actual? Yo, lo hice. Su hardware se quedó anticuado y era imposible la comunicación entre IPhone y el servidor web de easyE4 (no estaba instalado el certificado, quizá fue por eso).
2.- Quiero utilizar los servicios que me ofrece el servidor web de EasyE4, para el envío de emails por sistema o alarma y también para conectarme a él y poder interactuar de forma segura (https). Todo ello lo realizaré instalando el certificado de Eaton-EasyE4, en todos los ordenadores y móviles que utilice para acceder a él.
3.- Necesitaré una nueva cuenta de email, para lo anterior con nombre plc.simon.home@gmail.com, o plc.simon.taller@gmail.com, o plc.simon.pueblo@gmail.com, o lo que se necesite. En esa cuenta podre configurar sin problemas la VERIFICACIÓN EN DOS PASOS, primero y la creación de CONTRASEÑAS DE APLICACIÓN, segundo. A esa cuenta solo llegarán los emails del dispositivo y NINGUNO MÁS. Queda claro que esa nueva cuenta tendrá dos contraseñas, una la de la propia cuenta y la CONTRASEÑA DE APLICACIÓN, que utilizarás en EasyE4.
4.- Necesitaré realizar la configuración de forma fiable para evitar un funcionamiento errático. Algunos ajustes son fáciles de hacer, pero hay otros que generan dudas. (CONTINUARÁ).
Simón: Crea una nueva cuenta y sigue los pasos que ya sabes sin ponerte nervioso. No te saltes lo de vincularla a una cuenta principal para su recuperación. Una vez realizado, hablaremos.
Agustín.